Selasa, 26 Jun 2012

Kisah Kebab,Sayur Dan Aku

Hye semua..assalamualaikum.. :)...ok...aku nak cerite sikit la..malam ni aku makan kebab...ala..makanan oranga arab tu..best jugak la....aku sebenarnya da lama x makan benda ni..huhu...x susah mane pun kalau korang nak buat..simple je...Kalau tak nak makan nasi pun..korang boleh gantikan dengan makanan camni...da cukup mengenyangkan la....lagipun..bahan2 dia seimbang...ade daging,sayuran...cukup bagus untuk kesihatan :)...dan x berlemak..sebab bahannya x menggunakan minyak yg banyak dan roti pun dibakar...so...mungkin ia boleh jadi satu hidangan yang bagus bagi mereka yang rasa bosan makan nasi tu kn..:)
Actually..aku masa kecik-kecik dulu sangatlah anti dengan sayur...sebutlah ape jenis sayur pun...memang aku tak akan makan!muntah balik!teruk,kan?sampai camtue skali...tapi lama-lama aku cuba atasi...aku mulakan dengan hirup tomyam...kebetulan mak aku masak lauk tomyam mase tu..aku cuba ratah sayur tu sikit-,sikit..aku cuba buang fikiran rase nak muntah makan sayur mase tu...dan finally,i made it!Aku da boleh makan sayur walaupun x semuanya...carrot,brokoli...itu antara kegemaran aku skarang!he2..:)..Korang semua jangan jadi macam aku yer!jadikan tabiat suka makan sayur sebab ia bagus untuk kesihatan !Kena biasakan barulah korang x rase janggal makan sayur! he2..alah bisa tegal biasa :) 
   


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Asaalamualaikum...
jangan lupa tinggalkan komen anda yerp:)