Sabtu, 8 Disember 2012

Kenali 5 Karakter Lelaki Ketika Memandu

Assalamualaikum...sini2..nak bisik jap ngan korang ni..psst..Jila korang nak tahu karakter sebenar teman lelaki korang,ajak dia untuk menyertai percutian bersama keluarga anda / rakan2 yang memerlukan dia memandu untuk tempoh yang lama.Kenapa?
*Kajian terbaru Universiti Montreal,Kanada mendapati sikap sebenar lelaki dapat diketahui melalui caranya memandu kenderaan bagi tempoh masa yang lama.Diketuai oleh Julie Langois,kajian itu menjelaskan sikap penyabar,berhati-hati dan ketegasan seorang lelaki akan terserlah menerusi posisis tubuh mereka saat mengendalikan kenderaan bagi tempoh yang lama.

 1.Duduk santai sambil membongkok dengan satu atau dua tangan berada di bahagian bawah stereng.

- Jika dia memandu dalam posisi seperti ini tatkala jalan lenggang ataus sesak,itu tandanya dia termasuk dalam golongan lelaki yang gemar melakukan perkara spontan sesuai dengan keinginan hatinya.Dia kuarng menggemari peraturan yg terlalu mengongkong dirinya/pasangan yg gemar mengongkong.

-Selain itu dia juga mudah menyerah saat cintanya x berbalas.Baginya,daripada mengejar wanita yg tidak menginginkannya,lebih baik mencari wanita yg mahu menerima dia seadanya.Oleh itu,jika mhu berpasangan dgn lelaki sebegini,jgn jual mahal.Jika suka,cakap suka dan jika tidak,cakap tidak.


2.Duduk santai sambil bersandar di kerusi dengan satu tangan berada di sisi atas stereng

 
-Kebanyakan lelaki dgn gaya ini cenderung bersikap dominan.Posisi tangan di atas stereng menunjukkan dia mempunyai kuasa mutlak ke atas kenderaannya dan juga individu yang berada di sekelilignya.Dia juga memiliki ego tinggi membuatkan dia begitu mengawal pasangannya.Tidak hanya itu,dia juga kurang sabar dan suka memaksa keinginannya untuk dipenuhi.

-Dia amat yakin dalam soal cinta.Apabila dia yakin anda adalah pilihan tepat buat dirinya,dia akan segera ungkapkan perasaannya.Jika sebaliknya,dia akn membiarkan anda tertanya akan staus hubungan kalian.


3.Duduk tegak dengan tangan di kanan dan kiri stereng


-Lelaki sebegini tergolong dalam kelompok lelaki serba ringkas.Dia tidak bersikap pura2 dan mudah dibaca fikirannya. Namun begitu,dia berpegang teguh pada prinsip terutama dlm soal kwangan dan kepercyaaan.Hubungan kalian mudah tergugat jika anda x hormati prinsipnya.Dia juga cerewet dan tegas terhadap perkara yg bertentangan dgn prinsipnya kecuali jikan anda berjaya memberi hujah yg bernas mengenainya.


4.Duduk santai dengan satu tangan di sisi stereng dan satu tangan lagi memegang objek lain.

 


-Posisi ini menunjukkan die x begitu mempedulikn sesuati perkara.Dia juga kurang fokus dan cenderung untuk bersikap lepas tangan dalam mengendalikan sesuatu perkara /masalah.Dalam hubungan cinta die mudah tergoda dengan wanita lain walaupuan setia cintanya.Sikapnya yang acuh tak acuh memerlukan anada bersikap tegas terhadap dirinya.Jangan terkejar-kejar dirinya krana itu akan membuatkan dia besar kepala.Sebaliknya tunjuk anda juga punya harga diri .Lambat laun dia sendiri akan memikat anda.


5.Duduk tegak,cenderung ke depan dengan kedua belah tangan berada di sebelah atas stereng. 


-Dia mempunyai trauma dengan hubungan lalau dan gemar mengalah.Dia x akan berrsikap dominan dlm cinta. Tapi itu x bererti dia tak manyayangi ataux menghargai diri anda.Dia juga kurang tegas dalam melakukan sesuatu perkara / masalah hingga perlukan nasihat drpd anda.Dia amat menjunjung tinggi sikap kompromi,bertimbang rasa dan penyayang.Amat sesuai untuk wanita yang bersifat dominan / agresif.Jika ingin jadi pasangannya,perlu bersikap rasional dan banyak idea bagi membantunya membuat keputusan.



So,which one korang punyer karakter wahai kaun adam? :)



Sekian sahaje entry ni.Wasso wasso,ieyra!


Nak follow,klik button bwah ni okeyy <3

.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Asaalamualaikum...
jangan lupa tinggalkan komen anda yerp:)